Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!

Najserdeczniejsze życzenia naszym kochanym mężczyznom - szczęścia, zdrowia, miłości i radości składają laski z WTZ w Chodzieży.

Z okazji Dnia Chłopaka, 30 września 2016 roku, dziewczyny przygotowały słodki poczęstunek i zorganizowały dyskotekę!

Dnia 15 września 2016 roku odbyła się wystawa zatytułowana "Natura zatopiona w ceramice".  Spotkaliśmy się w Czytelni Miejskiej Biblioteki Publicznej w Chodzieży. Wystawę otworzyli uczestnicy: Paulina Opara i Adrian Szajowski. Następnie kilka słów powiedziała instruktorka z pracowni ceramicznej Danuta Drzewiecka - Piechowiak. Przestawiła nam również pana Dariusza Sałatę, który zajmuje się fotografowaniem ptaków.  Mogliśmy obejrzeć zdjęcia przez niego wykonane, między innymi  wróbli, rybołowów, kaczek, bocianów, łabędzi, żurawi i wiele innych.  Po pokazie zdjęć Danka zaprosiła wszystkich na pokaz prac ceramicznych, do których powstania przyczyniła się także pracownia stolarska. Były tam różne obrazki, motyle, ptaki ceramiczne. Był też poczęstunek przygotowany przez pracownię gospodarstwa domowego: babeczki oraz kawa i szampan. Po wystawie poszliśmy świętować do pubu "Dziupla". Bardzo mi się podobała i wystawa i pokaz.

Tekst: Paulina Kowalska

Od 7 do 9 września 2016 roku wszyscy byliśmy na wycieczce w Jarosławcu, Ustce i w Dolinie Charlotty.

Pierwszego dnia zakwaterowaliśmy się w domkach. Następnie poszliśmy do Muzeum Bursztynu dowiedzieć się jak powstawał bursztyn i z jakie są rodzaje bursztynów. Po muzeum mieliśmy czas wolny. Ja ze swoją grupą poszliśmy na gofry, a potem na plażę. Z pomocą Danki zamoczyłam stopy w morzu.   Wieczorem była dyskoteka, tańczyłam z  panem Andrzejem i Wojtkiem Chyrą. Drugiego dnia pojechaliśmy do Ustki. Tam mieliśmy zwiedzać Muzeum Chleba, ale się nie udało więc mieliśmy czas wolny. Poszliśmy do portu, na lody, zakupy i na plażę. Udało mi się także wejść na latarnię morską!  Po powrocie do Jarosławca poszliśmy na plażę. Tym razem chłopaki poszli się zamoczyć w morzu. Wieczorem było ognisko, dosyć nietypowe bo bez żadnego oświetlenia. Ostatniego dnia pojechaliśmy do Doliny Charlotty. Tam oglądaliśmy zwierzęta z różnych stron świata, ale też z Polski. Był też pokaz fok, który bardzo mi się podobał. Po obiedzie wyjechaliśmy w drogę powrotną. Wycieczka była bardzo fajna pogoda dopisała.

Najbardziej na wycieczce  podobały mi się foki, karmienie fok i zwierzęta  w zoo. Foki miały na imię- Piotr, Marta i Marcel. Dobre  były obiady.

Tekst: Katarzyna Skrzypczak

7,8,9 września 2016 to czas naszej kolejnej  wycieczki  warsztatowej. W tym roku wybraliśmy się nad morze. Wyjechaliśmy o godzinie 8:00 rano do Jarosławca, a o 12:30 byliśmy już na miejscu. Zobaczyliśmy Muzeum Bursztynu,  zwiedziliśmy też okolice Jarosławca. Po kolacji mieliśmy dyskotekę. Nocowaliśmy w domkach. Tak minął dzień pierwszy. Drugiego dnia pojechaliśmy do Ustki, gdzie było dużo  czasu wolnego i czas na kupowanie pamiątek. Wieczorem na terenie naszego noclegu mieliśmy ognisko z pieczeniem kiełbasek. Trzeciego dnia wybraliśmy się do Doliny Charlotty, gdzie obcowaliśmy z przyrodą i  mogliśmy oglądać zwierzęta z bliska. Byliśmy też w fokarium, gdzie widzieliśmy trening fok, oraz trening medyczny. Pogoda nam też dopisała.

Tekst: Joanna Kienic

Już 29 września 2015 roku obchodziliśmy w naszym Warsztacie Dzień Chłopaka.

Dziewczyny zaprosiły chłopaków do tańca i obdarowały czekoladą.

Wszystkim naszym warsztatowym chłopakom przesyłamy gorące buziaki i życzymy wszystkiego najlepszego!

Od września 2015 roku pracują u nas dwie nowe panie instruktorki: Małgorzata i Wioletta. Serdecznie Was witamy i życzymy sukcesów w pracy i dużo energii!

31 sierpnia 2015r. pożegnał się z nami Ireneusz Koźlarek, który przez kilka lat był instruktorem terapii w pracowni stolarskiej.
Irku dziękujemy za wspólne lata pracy, życzymy powodzenia w dalszej pracy i radości z osiąganych sukcesów.

28 sierpnia poszliśmy do Restauracji "Bistro Gusto" na pizzę. Pogoda dopisała i miło spędziliśmy czas poza Warsztatem.

Wszystkim naszym ukochanym chłopakom życzymy:

dużo zdrowia, radości, realizacji planów i marzeń,

najlepiej u boku cudownej kobiety.

Buziaki od lasek z Warsztatu.

W dniach 08 - 09 września 2014 roku byliśmy na wycieczce w Zielonej Górze. Po drodze, w Świebodzinie, zwiedzaliśmy figurę Jezusa Chrystusa. Byliśmy też w Muzeum Wina i w Skansenie w Ochli. Wieczorem poszliśmy na koncert zespołu "Loka".

Drugiego dnia zwiedzaliśmy zielonogórską Palmiarnię i był czas wolny na zwiedzanie miasta i udział w Święcie Wina.

Bardzo serdecznie dziękujemy za otrzymane owoce i warzywa od ROD im. Zielonego Zakątka w Chodzieży.

19 września 2013 rok - Chodzieski Dom Kultury

Jubileusz 20 - lecia istnienia naszego Warsztatu

Dnia 19 września o godzinie 16:00 w Chodzieskim Domu Kultury odbył się jubileusz 20-lecia  istnienia naszego Warsztatu. Imprezę rozpoczęli prowadzący Krzysztof Tews i Jolanta Kowal. Następnie została poproszona o zabranie głosu Pani Kierownik Małgorzata Staszewska oraz Pani Prezes Wanda Ślesińska. Mieliśmy dużo zaproszonych gości, w śród nich byli: Pan Starosta oraz Państwo Kubaccy a także nasi przyjaciele i rodzice. Został wyświetlony film związany z naszym Warsztatem a po filmie były przeczytane podziękowania dla wszystkich sponsorów i przyjaciół przez Paulinę Oparę i Huberta Skrzypczaka. Następnie goście składali życzenia i gratulacje, wręczali kwiaty oraz prezenty. Wystąpiła też Młodzieżowa Orkiestra Dęta z Tarnowa Podgórnego. Później Pani Kierownik zaprosił wszystkich do drugiej sali na tort urodzinowy oraz na toast lampką szampana.

Tekst: Joanna Kienic

7 uczestników z naszego Warsztatu brało udział  w projekcie:

„Oni chcą, Oni mogą, Oni potrafią” – promowanie pozytywnego wizerunku w stosunku do osób z niepełnosprawnością intelektualną (projekt jest współfinansowany ze środków Samorządu Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu ).

Celem projektu jest promocja pozytywnego wizerunku i możliwości wytwórczych osób niepełnosprawnych intelektualnie (ONI) poprzez:

- promocję w przestrzeni publicznej – bannery na portalach internetowych, portalach społecznościowych oraz ulotki,

- wydanie publikacji promujących działalność i twórczość osób niepełnosprawnych intelektualnie w lokalnych mass mediach,

- kształtowanie wizerunku ONI jako artystów w trakcie zajęć warsztatowych dla uczestników projektu oraz wolontariuszy,

- ukazanie możliwości twórczych osób niepełnosprawnych intelektualnie – wernisaż i wystawa twórczości ONI w instytucjach użytku publicznego.

Projekt ma na celu także przeprowadzenie  warsztatów/szkoleń „ONI potrafią”, w czasie których zostanie polepszony wizerunek osób niepełnosprawnych i podniesione zostanie poczucie własnej wartości oraz przeprowadzenie 3 wykładów integracyjnych dla wolontariuszy, którzy dzięki tym działaniom przełamią bariery panujące pomiędzy nimi a osobami niepełnosprawnymi oraz ich lęki i obawy, a także zwiększy się współpraca między osobami niepełnosprawnymi i wolontariuszami. Kampanie informacyjno – promocyjne (bannery internetowe, artykuły do gazet, reportaż) będą miały na celu polepszenie wizerunku osób niepełnosprawnych, zwiększenie świadomości i wrażliwości społeczeństwa                       na niepełnosprawność. Zorganizowanie wernisażu i wystawy „ONI Artystami” ma na celu budowanie pozytywnego wizerunku osób niepełnosprawnych jako artystów i wykonawców rękodzieła artystycznego.

Warsztaty „ONI potrafią”:

- warsztaty wizażu – mają posłużyć poprawie własnego wizerunku osób niepełnosprawnych intelektualnie i podniesienia własnej wartości, co wpłynie na pozytywne postrzeganie tych osób przez środowisko. Przeprowadzone zostaną zajęcia teoretyczne i praktyczne z kosmetologii (manicure, pedicure, zabiegi upiększające, makijaż), kreowania wizerunku (stylizacja fryzur ), dbania o higienę osobistą.

- warsztaty fotograficzne – mają na celu poprawę wizerunku i kreowanie opinii publicznej poprzez ukazanie osób niepełnosprawnych w trakcie zmian i metamorfozy przechodzonej w działaniach projektowych, a także naukę utrwalania piękna drugiego człowieka podczas zajęć warsztatowych. Na zakończenie akcji projektowej zostanie wydany album, a wykonane wcześniej zdjęcia będą podstawą do zorganizowania wernisażu.

- warsztaty rękodzielnicze  –  pozytywny wizerunek osób niepełnosprawnych można ukazywać również przez to, co potrafią, jakie posiadają zdolności i umiejętności artystyczne. Przeprowadzone zostaną warsztaty rękodzielnicze, które kształtować będą korzystny image osób niepełnosprawnych, jako artystów – wykonawców rzemiosła artystycznego, a swoje prace udostępnią szerszej publiczności w trakcie wernisażu.

Zdjęcia w naszej galerii

31 sierpnia odbyła się trzecia Powiatowa Paraspartakiada. Organizatorem zawodów był PCPR w Chodzieży. Udział wzięły różne organizacje, między innymi nasz Warsztat. Najpierw odbyło się uroczyste otwarcie, wyszli przedstawiciele wszystkich organizacji, została wprowadzona flaga państwowa oraz zapalony znicz przez naszych uczestników: Marcina, Kasię i Kamelię. Przysięgę w imieniu wszystkich zawodników złożyła Jolanta Kowal a w imieniu wszystkich sędziów Piotr Kruszka. Organizatorzy podziękowali Panu Janowi Kubackiemu za długoletnią pomoc na rzecz osób niepełnosprawnych. Następie przemówił Pan Starosta Julian Hermaszczuk i odbyły się konkurencje: rzucanie woreczka do celu, sprint na 50 metrów, rzut piłeczką palantową, rzut piłką lekarską, strzały do bramki, rzut ringiem na pal, rzut lotkami do tarczy i skok w dal. W trakcie zawodów można było pójść na kawę i placek a później zjeść zupę i kiełbasę z grilla. Niestety pogoda nie dopisała i wszystkie konkurencje odbyły się wewnątrz budynku. Po zakończeniu zawodów odbył się pokaz tańca towarzyskiego oraz pokaz ratownictwa medycznego. Następnie odbyła się dekoracja zwycięzców na podium. Naszym uczestnikom udało się zdobyć dużo medali i nagród. Ogólnie impreza była bardzo udana. Zdobyłem też pierwsze miejsce z czego jestem bardzo dumny.

tekst: Przemo

Zapraszamy do oglądania zdjęć w naszej galerii

Zapraszamy do sklepu „Arka” w Chodzieży, ul. Reymonta na jesienną sprzedaż wytworów, na  której między innymi znajdują się kartki i upominki z okazji Dnia Nauczyciela.

drzewo1

Zapraszamy do oglądania zdjęć w galerii

Dnia 11 września 2010 roku, w godzinach od 10:00 do 15:00, odbyła się II Powiatowa Paraspartakiada w Chodzieży. Głównym organizatorem było Powiatowe Centrum  Pomocy Rodzinie w Chodzieży.  Impreza rozpoczęła się uroczystym wejściem zawodników, wniesieniem flagi  i odśpiewaniem hymnu narodowego.  Potem nastąpiło zapalenie znicza. W imieniu wszystkich zawodników  przysięgę  złożył  sędzia Piotr Kruszka. Braliśmy udział  we wszystkich konkurencjach sportowych:   rzucie woreczkiem do celu, rzucie ringiem na pal, rzucie piłką  do kosza, rzucie lotkami do tarczy, rzucie piłką lekarską, strzałach do bramki, biegach na 60 metrów, rzucie piłką palantową . Wszyscy dobrze się bawili, niektórzy zdobyli medale. W trakcie  zawodów można było wypić kawę , herbatę i  zjeść coś słodkiego, a także zjeść bigos, kiełbasę i grochówkę. Zdobyliśmy III  miejsce w drużynowej konkurencji: jeździe rowerkiem  na czas. Było  super, zabawa była fajna i zadowoleni pojechaliśmy do domu.

tekst: Hubert  Skrzypczak

kolejka422 września 2009 byliśmy na super przejażdżce kolejką wąskotorową w Białośliwiu. Po drodze zwiedziliśmy stawy rybne, a także zatrzymaliśmy się na pikniku w lesie. Tyn fajny dzień zafundowało nam, działające prężnie w Chodzieży, Stowarzyszenie Na Górze - dziękujemy.

Przykładowa grafikaPrzykładowa grafika

W piątek, 18 września 2009 roku, odbyły się wybory na nowego skarbnika Samorządu WTZ.  Byłotrzech kandydatów,  wygrała  Jolanta Kowal.  Joli serdecznie  gratulujemy i życzymy udanej   pracy na tym trudnym stanowisku.

12 września odbyła się Paraspartakiada, której głównym organizatorem było Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Chodzieży a nasz Warsztat był współorganizatorem. Imprezę rozpoczęła kierownik PCPR, pani Marzena Łuczak, po czym nastąpiło uroczyste wniesienie flagi państwowej oraz zapalenie znicza. Następnie odbyły się zawody w różnych konkurencjach: strzały do bramki, rzut do kosza, rzut ringiem na pal, rzut lotkami do tarczy, rzut piłką lekarską, kręgle, tor przeszkód, bieg na 60 metrów, jazda na rowerze, rzut woreczkiem. Odbył się także konkurs plastyczny dla dzieci a rywalizację sportową zakończyła gra w dwa ognie. Cały czas można było zjeść ciepły posiłek, wypić kawę i zjeść pysze ciasto. Była także cześć artystyczna, którą uświetniły występy  dzieci z Chodzieskiego Domu Kultury, a także prezentacja walki Ju – Jitsu . Na koniec odbyło się wręczenie medali dla wszystkich zwycięzców oraz zgaszenie znicza. Rywalizacja była zacięta i wszyscy dobrze się bawili.

Dnia 3 września 2008 roku odbyły się obchody 15-lecia naszego Warsztatu. Na początku imprezy przemówiła  Pani Prezes i zostały złożone życzenia oraz wręczone kwiaty Pani Kierownik przez zaproszonych gości a także przez Samorząd, reprezentujący wszystkich uczestników. Później  goście zostali zaproszeni do obejrzenia prezentacji multimedialnej, przedstawiającej krótką historię  Warsztatu. Był też pyszny poczęstunek oraz część artystyczna. Wznieśliśmy toast  symboliczną lampką szampana. Był to dzień pełen miłych wrażeń.

tekst:A. Kienic

12 września, w piątek o godzinie 15:00 odbył się piknik z rodzicami. Pani Kierownik zaprosiła do obejrzenia prezentacji multimedialnej i oglądania naszych prac. Po przemówieniu zasiedliśmy wspólnie do pysznego poczęstunku, między innymi był to tort. Odbył się także występ artystyczny, podczas którego śpiewali i grali: Mariusz, Wojtek, Krzychu, Paweł i Asia. Impreza była udana.

Tekst: P.Maćkowiak

W dniach od 3 do 6 września odbyła się kolejny raz warsztatowa wycieczka, na której mieliśmy okazję  zobaczyć Zamek w Malborku. Zwiedziliśmy także piękne miasto Frombork. Poplyneliśmy 5 godzin statkiem po Kanale Elbląskim, a  także tramwajem wodnym w Nowej Holandi. W okolicach pięknej zieleni smażyliśmy kiełbaski przy ognisku.  Przeżyłam naprawde super wyjazd.

tekst: Asia Kienic

Stowarzyszenie Na Górze serdecznie zaprasza na kolejne spotkanie uczestników projektu: 'MOJA MIŁOŚĆ JEST DOROSŁA", które odbędzie się dnia 23 października ( wtorek, tradycyjnie ;-) o godzinie 16:00 w Chodzieskim Domu Kultury. Zapraszamy!!!