Strona wykorzystuje pliki cookies, jeśli wyrażasz zgodę na używanie cookies, zostaną one zapisane w pamięci twojej przeglądarki. W przypadku nie wyrażenia zgody nie jesteśmy w stanie zagwarantować pełnej funkcjonalności strony!
   "Filantrop"- jest to pismo ruchu twórczego osób niepełnosprawnych. W czerwcowym numerze znalazły się artykuły naszych uczestników, napisane w czasie zdalnej terapii. Artykuły sprawiły wszystkim ogromną radość.

"Jestem zaskoczony i bardzo zadowolony" - Marcin Miklejewski.
"Jestem dumna, że nasze zadania, wykonywane zdalnie, pojawiły się w Filantropie. Jestem też dumna z siebie, że mogłam pokazać całemu światu mój artykuł o podróżowaniu i kolejnych marzeniach podróżniczych" - Wiesława Paprzycka.
"Po długiej przerwie spowodowanej pandemią koronawirusa wreszcie wróciliśmy na Warsztat. Bardzo się z tego powodu cieszymy.
Podczas naszej długiej nieobecności nasza kadra postanowiła wziąć udział w akcji szycia maseczek ochronnych. Wzięli w ruch maszyny do szycia i przystąpili do ostrej i żmudnej pracy.

W sumie instruktorzy uszyli 6000 maseczek, które trafiły między innymi do:
- Szpitala Powiatowego im. prof. Romana Drewsa w Chodzieży - 2643 szt.,
- Wielkopolskiego Centrum Pulmonologii i Torakochirurgii im. Eugenii i Janusza Zeylandów w Chodzieży - 1000 szt.,
- Komendy Powiatowej Policji w Chodzieży - 635 szt.,
- Starostwa w Chodzieży - 1258 szt.

Zrobili naprawdę kawał dobrej roboty. Brawo Wy" - Wiesława Paprzycka.
Podjęliśmy wyzwanie #gaszynchallange
Serdecznie dziękujemy za nominację Młodzieżowej Radzie Miejskiej w Chodzieży.
Nominujemy:
Niepubliczne Przedszkole nr 2 im. Szewczyka Dratewki w Chodzieży
Lucynę i Arka Zimnych - sklep "Arka" w Chodzieży
WTZ Miejska Górka
PCPR w Chodzieży
Przypominamy - w #gaszynchallange chodzi o to, aby w ciągu 48 godzin nominowani wykonali 10 pompek/przysiadów oraz wpłacili 5 zł na konto wskazanej zbiórki "pomocowej" - https://www.siepomaga.pl/gaszynchallengehanial.
Brak podjęcia wyzwania = wpłata 10 zł.
Zachęcamy również do wsparcia zbiórki dla małego mieszkańca naszego miasta - Natana. Można tego dokonać tutaj: https://www.siepomaga.pl/natan
Powodzenia!

15 czerwca 2020 roku wznowiliśmy działalność naszego Warsztatu. Nasza codzienność jest jednak zupełnie inna. W sposób szczególny musimy dbać o nasze zdrowie i przestrzegać zasad i procedur związanych z epidemią koronawirusa.
Mimo wszystko bardzo się cieszymy, że możemy znowu być razem.

Na uczestników tegorocznego V Chodzieskiego Pikniku Naukowego czekało mnóstwo atrakcji, bardzo dużo dzieci i dorosłych odwiedziło także nasze stoisko.

"Dnia 15 września 2019 roku odbył się V Chodzieski Piknik Naukowy „Fale”, w którym nasz warsztat brał udział. Mieliśmy swoje stoisko, na którym stał duży pojemnik z wodą. Trzeba było za pomocą słomki, łopatki lub innych rzeczy zrobić fale, które popychały styropianową kaczkę lub drewnianą żaglówkę na drugą stronę. Kaczki zostały wykonane w pracowni ogrodniczo – plastycznej a żaglówki w pracowni stolarskiej. Na pikniku było 30 stoisk m.in. Straży Pożarnej, Pierwszej Pomocy, Policji, Marynarki Wojennej. Trzeba było zdobyć 30 pieczątek, na każdym stoisku po jednej. Wtedy można było wziąć udział w losowaniu nagród. Razem z tatą zbieraliśmy pieczątki. Żeby dostać pieczątkę trzeba było odpowiedzieć na pytanie albo wykonać jakieś zadanie. Był także puszczany balon sferyczny, na którym znajdowała się kamera i aparatura do pomiarów. Piknik był bardzo fajny, pogoda dopisała" - Paulina Kowalska.

10 września 2019r.  byliśmy w Przedszkolu "Czerwona Ciuchcia"w Chodzieży na zajęciach ceramicznych. Poznaliśmy dzieci z grupy "Motylki". Dzieci było dużo i wszystkie były bardzo ładne. Lepiliśmy razem jesienne liście i zwierzęta leśne. Przedszkolaki chętnie pracowały. Dzieci pytały czy przyjdziemy do nich jeszcze kiedyś. Polubiliśmy je a one nas. Chętnie odwiedzimy je znowu - Ewa, Asia, Magda, Hubert, Ola i Danka.

27 września 2018 roku w naszym Warsztacie obchodziliśmy Dzień Chłopaka połączony z imieninami uczestników. Dziewczyny zorganizowały dyskotekę, każdy chłopak otrzymał także słodki upominek.

Z okazji Dnia Chłopaka życzymy Wam,
abyście byli pomocni jak komputer,
szybcy jak japoński skuter,
sympatyczni jak maskotka
i słodziutcy jak szarlotka.

"Dnia 20 września 2018 r., w ramach zajęć zawodoznawczych, poszliśmy do Biblioteki Pedagogicznej w Chodzieży. Najpierw usiedliśmy przy stole i opowiedzieliśmy o swoich pracowniach. Następnie czytaliśmy książki i zapoznaliśmy się z zawodem bibliotekarza. Bibliotekarz przede wszystkim wypożycza książki, najpierw wyszukuje w komputerze a później na regałach lub w katalogu. W bibliotece znajdują się książki z różnych dziedzin nauki, jest ich około 4000. Bardzo mi się podobało to spotkanie" - Jolanta Kowal.

"Panie opowiedziały nam o pracy bibliotekarza. Omawialiśmy jak się wypożycza książki czytelnikom, o różnej tematyce. Byliśmy też w magazynie. Bardzo mi się podobało " - Paulina Opara.

"W bibliotece rozmawialiśmy o wszystkim, czytaliśmy książkę jeden po drugim. Dostaliśmy też gazetę i także ją przeglądaliśmy. Po wyjściu poszliśmy do piekarni "Prawdziwy chleb" i kupiliśmy coś słodkiego.
Bibliotekę prowadzą panie Emilia i Ania, były miłe. Prowadzą bibliotekę od wielu lat, poczęstowały nas jabłkami" - Adrian Szajowski.

"Dnia 17 i 18 września 2018 roku pojechaliśmy na wycieczkę do Szymbarku i Łeby. Pierwszego dnia pojechaliśmy się przywitać z morzem i zwiedziliśmy Szymbark, gdzie znajdowały się stare zabytki z czasów II wojny, byli ludzie wywożeni pociągiem na Syberię . W tych wagonach ludzie umierali z głodu i smrodu. Ta historia mnie poruszyła. Był tam też dom stojący do góry nogami. Wieczorem była uroczysta kolacja z okazji 25-lecia WTZ, była dyskoteka i tort a na koniec ognisko z kiełbaskami. Drugiego dnia, po pysznym śniadaniu, zwiedzaliśmy Słowiński Park Narodowy i płynęliśmy statkiem po jeziorze, byliśmy na ruchomych wydmach. Po obiedzie pojechaliśmy do domu" - Agnieszka Troszczyńska.

"W Szymbarku zwiedziliśmy Centrum Edukacji i Promocji Regionu, po którym oprowadzał nas pan przewodnik. Byliśmy też w domku stojącym do góry nogami i w bunkrze, widzieliśmy najdłuższą deskę na świecie. Potem pojechaliśmy do Ośrodka Łebsko, w którym mieliśmy obiadokolację i dyskotekę z okazji 25-lecia Warsztatu. Był tez tort i ognisko z kiełbaskami. Na drugi dzień pojechaliśmy do Słowińskiego Parku Narodowego. Najpierw płynęliśmy statkiem a później poszliśmy na wydmy, na których byłam pierwszy raz. Zwiedziliśmy też wyrzutnię rakiet. Po obiedzie był czas wolny. Wycieczka bardzo mi się podobała, to były dwa udane dni" - Paulina Opara.

"Podobała mi się ta impreza z okazji 25-lecia Warsztatu. Najpierw była kolacja, potem się zaczęły tańce. Była dosyć głośna muzyka grana przez DJ. Mieliśmy tort, który był bardzo dobry, wręcz pyszny i potem ognisko z kiełbaskami. Drugiego dnia wszedłem na wielką górę i zdobyłem wydmy. Było to męczące, myślałem, że nie dam rady, ale się udało! Ciężko się wchodziło , ale lżej schodziło. Warto było wejść ponieważ pierwszy raz widziałem takie wydmy. Fajny był rejs statkiem po jeziorze Łebsko, płynęliśmy dwa razy. Poznałem nowego pilota wycieczki pana Michała, był fajny" - Piotr Maćkowiak.

14 września 2018r.

Witamy serdecznie w naszym Warsztacie nowego kolegę Macieja Wyszomirskiego. Serdecznie dziękujemy za pyszny placek. Życzymy Maciejowi powodzenia i najlepszej współpracy z nami.

"13 września 2018 roku byliśmy z naszą grupą na filmie pt.: "Krzysiu, gdzie jesteś?". Był to super film, było odlotowo, było dużo śmiesznych scen.Warto iść na ten film" - Joanna Kasperska.

"Byliśmy w kinie na filmie, który ufundował nam Samorząd WTZ. Bardzo mi się podobała historia o Kubusiu i Krzysiu. Polecam ten film" - Ewa Kanty.

"Fajnie było w kinie na filmie o Kubusiu Puchatku. Bilety ufundował nam Samorząd. W filmie Kubuś jest dorosły i mieszka w Londynie. Pracuje w firmie produkującej walizki" - Cezary Janiszewski.

Niestety wakacje się skończyły i po urlopach nadszedł czas powrotu do pracy.

"W dniu 3 września 2018r. odbył się pierwszy w tym półroczu trening umiejętności zawodowych w firmie Cerplast w Oleśnicy. Po długich wakacjach po raz pierwszy pojechaliśmy na praktyki. Obrywaliśmy zaślepki do pralek. Bardzo mi się podobało, fajnie, że są takie zajęcia" - Paulina Opara.
          "Po urlopach odbyły się pierwsze praktyki. Przyjechaliśmy do zakładu, poszliśmy na swoje stanowiska pracy obrywać zaślepki do pralek. Dzisiaj byłam bardziej skupiona i szło mi lepiej niż pół roku wcześniej" - Jolanta Kowal.
           "Bardzo mi się podobało, lubię pracować przy elementach plastikowych" - Marcin Miklejewski.

17 września 2017r. w Chodzieży, na terenie MOSIR, odbył się trzeci Piknik Naukowy. Głównym tematem pikniku była wielkopolska flora i fauna. Nasz Warsztat po raz pierwszy uczestniczył w tej imprezie. Na naszym stoisku można było składać budki lęgowe dla ptaków, które wykonała pracownia stolarska. Chętnych nie brakowało, a za dobrze wykonane zadanie każdy otrzymał pieczątkę.
Podczas pikniku został także rozstrzygnięty konkurs fotograficzny Miejskiej Biblioteki Publicznej w Chodzieży, w którym wzięliśmy udział. Bardzo cieszymy się, że nasze zdjęcie zostało wyróżnione i otrzymaliśmy nagrodę.

„Mieliśmy stoisko z budkami lęgowymi dla ptaków. Pan Darek opowiadał o ptakach, np. o sikorkach i pomagał skręcać budki, które wykonała pracownia stolarska. Ela z pracowni komputerowej porobiła kilka zdjęć. Ja z kolegami – Adrianem , Piotrem i Czarkiem pomagaliśmy rozkręcać budki. Było bardzo fajnie - Marcin Miklejewski.

Dnia 14 września 2017 roku odbyła się "Lekcja o Niepełnosprawności"  w hali sportowej Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych  w Chodzieży. Nasz Warsztat też brał udział w imprezie. Jola, Asia i ja reprezentowałyśmy Warsztat w konkursie. Oprócz konkursu był także: pokaz rugby na wózkach, występ taneczny zespołu ludowego Tolija z Budznia, prezentacja naszej twórczości. Można było przejechać się trójkołowym rowerem. Była też grochówka, ciasta i napoje.  W konkursie zajęliśmy trzecie miejsce i dostaliśmy puchar i nagrody.  Było bardzo fajnie. Na koniec przejechałam się rowerem trójkołowym, było to fajne uczucie - Paulina Kowalska.

Czwartek 14 września 2017 roku to kolejny dzień, który pozostanie na długo w mojej pamięci. W ten dzień w godzinach popołudniowych, a dokładniej od 15:00 do 18:00, braliśmy udział w niezwykłej lekcji o niepełnosprawności, która odbyła się w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Chodzieży. Była ona przeprowadzona na hali sportowej w formie konkursowej. Ja, oraz moje koleżanki: Paulina Kowalska i Jola Kowal, reprezentowałyśmy nasz Warsztat. Odpowiadałyśmy na pytania o niepełnosprawności. Impreza była przeplatana krótką częścią artystyczną. Pod koniec imprezy byłam mile zaskoczona informacją,  że nasz Warsztat w konkursie zajął  3 miejsce. My jako grupa odebraliśmy nagrody, a nasza Pani Kierownik statuetkę, oraz dyplom. Impreza była zorganizowana przez Stowarzyszenie "Bioderko" z Chodzieży" - Asia Kienic.

Dnia 10 września 2017r. razem z uczestnikami z WTZ w Chodzieży pojechaliśmy do Muzeum Kultury Ludowej w Osieku nad Notecią. Odbyła się tam impreza pt.: "Pożegnanie lata". Podzieleni zostaliśmy na grupy i pod opieką instruktorów i pani kierownik zwiedzaliśmy zabytkowe chaty i wiatraki. Przy każdej chacie odbywały się prezentacje, np. haftu ludowego, wyrobów garncarskich itp. Mogliśmy zobaczyć jak powstaje gliniany garnek na kole garncarskim. W niektórych chatkach można było skosztować i zakupić regionalne potrawy, np.: babeczki marchewkowe, drożdżowe bułeczki, sery z różnymi dodatkami, chleb własnego wypieku. Można też było zjeść pajdę chleba ze smalcem i ogórkiem kiszonym, lub z powidłami. Były także ciepłe zupy: grochówka, gulaszowa, a także kiełbasa z grilla. Między domami znajdowały się stoiska z wytworami rękodzielniczymi. Kupiliśmy sobie pamiątki. Był też pokaz kiszenia kapusty. W jednej chacie pani prząśniczka siedziała przy kołowrotku i przędła nici z lnu. Mimo niesprzyjającej pogody, bo spadło sporo deszczu, humory nam dopisywały i było fajnie. Spędziliśmy razem miłe, niedzielne popołudnie. Zachęcamy wszystkich, którzy jeszcze nie byli w Osieku, do zwiedzenia skansenu- Paulina Kowalska i Kasia Skrzypczak.

7 września 2017r. odbyła się wystawa prac ceramicznych pt. "Wspaniali Poszukiwacze". O godzinie 17:00 spotkaliśmy się w  Centrum Aktywności Seniora w Chodzieży.

Drodzy Przyjaciele!
Cieszymy się, że byliście z nami na wystawie pt. "Wspaniali Poszukiwacze", oraz że prace wykonane w naszym Warsztacie cieszyły się dużym zainteresowaniem.

Szczególne podziękowania kierujemy do pani Agnieszki Olszewskiej i pana Piotra Mąki - aktorów chodzieskiej grupy teatralnej "Próbownia". Jesteście świetni! Centrum Aktywności Seniora w Chodzieży okazało się doskonałym miejscem na naszą wystawę - pani Agnieszko, szefowo, dziękujemy za owocną współpracę.

Najserdeczniejsze życzenia naszym kochanym mężczyznom - szczęścia, zdrowia, miłości i radości składają laski z WTZ w Chodzieży.

Z okazji Dnia Chłopaka, 30 września 2016 roku, dziewczyny przygotowały słodki poczęstunek i zorganizowały dyskotekę!

Dnia 15 września 2016 roku odbyła się wystawa zatytułowana "Natura zatopiona w ceramice".  Spotkaliśmy się w Czytelni Miejskiej Biblioteki Publicznej w Chodzieży. Wystawę otworzyli uczestnicy: Paulina Opara i Adrian Szajowski. Następnie kilka słów powiedziała instruktorka z pracowni ceramicznej Danuta Drzewiecka - Piechowiak. Przestawiła nam również pana Dariusza Sałatę, który zajmuje się fotografowaniem ptaków.  Mogliśmy obejrzeć zdjęcia przez niego wykonane, między innymi  wróbli, rybołowów, kaczek, bocianów, łabędzi, żurawi i wiele innych.  Po pokazie zdjęć Danka zaprosiła wszystkich na pokaz prac ceramicznych, do których powstania przyczyniła się także pracownia stolarska. Były tam różne obrazki, motyle, ptaki ceramiczne. Był też poczęstunek przygotowany przez pracownię gospodarstwa domowego: babeczki oraz kawa i szampan. Po wystawie poszliśmy świętować do pubu "Dziupla". Bardzo mi się podobała i wystawa i pokaz.

Tekst: Paulina Kowalska

Od 7 do 9 września 2016 roku wszyscy byliśmy na wycieczce w Jarosławcu, Ustce i w Dolinie Charlotty.

Pierwszego dnia zakwaterowaliśmy się w domkach. Następnie poszliśmy do Muzeum Bursztynu dowiedzieć się jak powstawał bursztyn i z jakie są rodzaje bursztynów. Po muzeum mieliśmy czas wolny. Ja ze swoją grupą poszliśmy na gofry, a potem na plażę. Z pomocą Danki zamoczyłam stopy w morzu.   Wieczorem była dyskoteka, tańczyłam z  panem Andrzejem i Wojtkiem Chyrą. Drugiego dnia pojechaliśmy do Ustki. Tam mieliśmy zwiedzać Muzeum Chleba, ale się nie udało więc mieliśmy czas wolny. Poszliśmy do portu, na lody, zakupy i na plażę. Udało mi się także wejść na latarnię morską!  Po powrocie do Jarosławca poszliśmy na plażę. Tym razem chłopaki poszli się zamoczyć w morzu. Wieczorem było ognisko, dosyć nietypowe bo bez żadnego oświetlenia. Ostatniego dnia pojechaliśmy do Doliny Charlotty. Tam oglądaliśmy zwierzęta z różnych stron świata, ale też z Polski. Był też pokaz fok, który bardzo mi się podobał. Po obiedzie wyjechaliśmy w drogę powrotną. Wycieczka była bardzo fajna pogoda dopisała.

Najbardziej na wycieczce  podobały mi się foki, karmienie fok i zwierzęta  w zoo. Foki miały na imię- Piotr, Marta i Marcel. Dobre  były obiady.

Tekst: Katarzyna Skrzypczak

7,8,9 września 2016 to czas naszej kolejnej  wycieczki  warsztatowej. W tym roku wybraliśmy się nad morze. Wyjechaliśmy o godzinie 8:00 rano do Jarosławca, a o 12:30 byliśmy już na miejscu. Zobaczyliśmy Muzeum Bursztynu,  zwiedziliśmy też okolice Jarosławca. Po kolacji mieliśmy dyskotekę. Nocowaliśmy w domkach. Tak minął dzień pierwszy. Drugiego dnia pojechaliśmy do Ustki, gdzie było dużo  czasu wolnego i czas na kupowanie pamiątek. Wieczorem na terenie naszego noclegu mieliśmy ognisko z pieczeniem kiełbasek. Trzeciego dnia wybraliśmy się do Doliny Charlotty, gdzie obcowaliśmy z przyrodą i  mogliśmy oglądać zwierzęta z bliska. Byliśmy też w fokarium, gdzie widzieliśmy trening fok, oraz trening medyczny. Pogoda nam też dopisała.

Tekst: Joanna Kienic

Już 29 września 2015 roku obchodziliśmy w naszym Warsztacie Dzień Chłopaka.

Dziewczyny zaprosiły chłopaków do tańca i obdarowały czekoladą.

Wszystkim naszym warsztatowym chłopakom przesyłamy gorące buziaki i życzymy wszystkiego najlepszego!

Od września 2015 roku pracują u nas dwie nowe panie instruktorki: Małgorzata i Wioletta. Serdecznie Was witamy i życzymy sukcesów w pracy i dużo energii!

31 sierpnia 2015r. pożegnał się z nami Ireneusz Koźlarek, który przez kilka lat był instruktorem terapii w pracowni stolarskiej.
Irku dziękujemy za wspólne lata pracy, życzymy powodzenia w dalszej pracy i radości z osiąganych sukcesów.

28 sierpnia poszliśmy do Restauracji "Bistro Gusto" na pizzę. Pogoda dopisała i miło spędziliśmy czas poza Warsztatem.

Wszystkim naszym ukochanym chłopakom życzymy:

dużo zdrowia, radości, realizacji planów i marzeń,

najlepiej u boku cudownej kobiety.

Buziaki od lasek z Warsztatu.

W dniach 08 - 09 września 2014 roku byliśmy na wycieczce w Zielonej Górze. Po drodze, w Świebodzinie, zwiedzaliśmy figurę Jezusa Chrystusa. Byliśmy też w Muzeum Wina i w Skansenie w Ochli. Wieczorem poszliśmy na koncert zespołu "Loka".

Drugiego dnia zwiedzaliśmy zielonogórską Palmiarnię i był czas wolny na zwiedzanie miasta i udział w Święcie Wina.

Bardzo serdecznie dziękujemy za otrzymane owoce i warzywa od ROD im. Zielonego Zakątka w Chodzieży.

19 września 2013 rok - Chodzieski Dom Kultury

Jubileusz 20 - lecia istnienia naszego Warsztatu

Dnia 19 września o godzinie 16:00 w Chodzieskim Domu Kultury odbył się jubileusz 20-lecia  istnienia naszego Warsztatu. Imprezę rozpoczęli prowadzący Krzysztof Tews i Jolanta Kowal. Następnie została poproszona o zabranie głosu Pani Kierownik Małgorzata Staszewska oraz Pani Prezes Wanda Ślesińska. Mieliśmy dużo zaproszonych gości, w śród nich byli: Pan Starosta oraz Państwo Kubaccy a także nasi przyjaciele i rodzice. Został wyświetlony film związany z naszym Warsztatem a po filmie były przeczytane podziękowania dla wszystkich sponsorów i przyjaciół przez Paulinę Oparę i Huberta Skrzypczaka. Następnie goście składali życzenia i gratulacje, wręczali kwiaty oraz prezenty. Wystąpiła też Młodzieżowa Orkiestra Dęta z Tarnowa Podgórnego. Później Pani Kierownik zaprosił wszystkich do drugiej sali na tort urodzinowy oraz na toast lampką szampana.

Tekst: Joanna Kienic

7 uczestników z naszego Warsztatu brało udział  w projekcie:

„Oni chcą, Oni mogą, Oni potrafią” – promowanie pozytywnego wizerunku w stosunku do osób z niepełnosprawnością intelektualną (projekt jest współfinansowany ze środków Samorządu Województwa Wielkopolskiego w Poznaniu ).

Celem projektu jest promocja pozytywnego wizerunku i możliwości wytwórczych osób niepełnosprawnych intelektualnie (ONI) poprzez:

- promocję w przestrzeni publicznej – bannery na portalach internetowych, portalach społecznościowych oraz ulotki,

- wydanie publikacji promujących działalność i twórczość osób niepełnosprawnych intelektualnie w lokalnych mass mediach,

- kształtowanie wizerunku ONI jako artystów w trakcie zajęć warsztatowych dla uczestników projektu oraz wolontariuszy,

- ukazanie możliwości twórczych osób niepełnosprawnych intelektualnie – wernisaż i wystawa twórczości ONI w instytucjach użytku publicznego.

Projekt ma na celu także przeprowadzenie  warsztatów/szkoleń „ONI potrafią”, w czasie których zostanie polepszony wizerunek osób niepełnosprawnych i podniesione zostanie poczucie własnej wartości oraz przeprowadzenie 3 wykładów integracyjnych dla wolontariuszy, którzy dzięki tym działaniom przełamią bariery panujące pomiędzy nimi a osobami niepełnosprawnymi oraz ich lęki i obawy, a także zwiększy się współpraca między osobami niepełnosprawnymi i wolontariuszami. Kampanie informacyjno – promocyjne (bannery internetowe, artykuły do gazet, reportaż) będą miały na celu polepszenie wizerunku osób niepełnosprawnych, zwiększenie świadomości i wrażliwości społeczeństwa                       na niepełnosprawność. Zorganizowanie wernisażu i wystawy „ONI Artystami” ma na celu budowanie pozytywnego wizerunku osób niepełnosprawnych jako artystów i wykonawców rękodzieła artystycznego.

Warsztaty „ONI potrafią”:

- warsztaty wizażu – mają posłużyć poprawie własnego wizerunku osób niepełnosprawnych intelektualnie i podniesienia własnej wartości, co wpłynie na pozytywne postrzeganie tych osób przez środowisko. Przeprowadzone zostaną zajęcia teoretyczne i praktyczne z kosmetologii (manicure, pedicure, zabiegi upiększające, makijaż), kreowania wizerunku (stylizacja fryzur ), dbania o higienę osobistą.

- warsztaty fotograficzne – mają na celu poprawę wizerunku i kreowanie opinii publicznej poprzez ukazanie osób niepełnosprawnych w trakcie zmian i metamorfozy przechodzonej w działaniach projektowych, a także naukę utrwalania piękna drugiego człowieka podczas zajęć warsztatowych. Na zakończenie akcji projektowej zostanie wydany album, a wykonane wcześniej zdjęcia będą podstawą do zorganizowania wernisażu.

- warsztaty rękodzielnicze  –  pozytywny wizerunek osób niepełnosprawnych można ukazywać również przez to, co potrafią, jakie posiadają zdolności i umiejętności artystyczne. Przeprowadzone zostaną warsztaty rękodzielnicze, które kształtować będą korzystny image osób niepełnosprawnych, jako artystów – wykonawców rzemiosła artystycznego, a swoje prace udostępnią szerszej publiczności w trakcie wernisażu.

Zdjęcia w naszej galerii

31 sierpnia odbyła się trzecia Powiatowa Paraspartakiada. Organizatorem zawodów był PCPR w Chodzieży. Udział wzięły różne organizacje, między innymi nasz Warsztat. Najpierw odbyło się uroczyste otwarcie, wyszli przedstawiciele wszystkich organizacji, została wprowadzona flaga państwowa oraz zapalony znicz przez naszych uczestników: Marcina, Kasię i Kamelię. Przysięgę w imieniu wszystkich zawodników złożyła Jolanta Kowal a w imieniu wszystkich sędziów Piotr Kruszka. Organizatorzy podziękowali Panu Janowi Kubackiemu za długoletnią pomoc na rzecz osób niepełnosprawnych. Następie przemówił Pan Starosta Julian Hermaszczuk i odbyły się konkurencje: rzucanie woreczka do celu, sprint na 50 metrów, rzut piłeczką palantową, rzut piłką lekarską, strzały do bramki, rzut ringiem na pal, rzut lotkami do tarczy i skok w dal. W trakcie zawodów można było pójść na kawę i placek a później zjeść zupę i kiełbasę z grilla. Niestety pogoda nie dopisała i wszystkie konkurencje odbyły się wewnątrz budynku. Po zakończeniu zawodów odbył się pokaz tańca towarzyskiego oraz pokaz ratownictwa medycznego. Następnie odbyła się dekoracja zwycięzców na podium. Naszym uczestnikom udało się zdobyć dużo medali i nagród. Ogólnie impreza była bardzo udana. Zdobyłem też pierwsze miejsce z czego jestem bardzo dumny.

tekst: Przemo

Zapraszamy do oglądania zdjęć w naszej galerii

Zapraszamy do sklepu „Arka” w Chodzieży, ul. Reymonta na jesienną sprzedaż wytworów, na  której między innymi znajdują się kartki i upominki z okazji Dnia Nauczyciela.

drzewo1

Zapraszamy do oglądania zdjęć w galerii

Dnia 11 września 2010 roku, w godzinach od 10:00 do 15:00, odbyła się II Powiatowa Paraspartakiada w Chodzieży. Głównym organizatorem było Powiatowe Centrum  Pomocy Rodzinie w Chodzieży.  Impreza rozpoczęła się uroczystym wejściem zawodników, wniesieniem flagi  i odśpiewaniem hymnu narodowego.  Potem nastąpiło zapalenie znicza. W imieniu wszystkich zawodników  przysięgę  złożył  sędzia Piotr Kruszka. Braliśmy udział  we wszystkich konkurencjach sportowych:   rzucie woreczkiem do celu, rzucie ringiem na pal, rzucie piłką  do kosza, rzucie lotkami do tarczy, rzucie piłką lekarską, strzałach do bramki, biegach na 60 metrów, rzucie piłką palantową . Wszyscy dobrze się bawili, niektórzy zdobyli medale. W trakcie  zawodów można było wypić kawę , herbatę i  zjeść coś słodkiego, a także zjeść bigos, kiełbasę i grochówkę. Zdobyliśmy III  miejsce w drużynowej konkurencji: jeździe rowerkiem  na czas. Było  super, zabawa była fajna i zadowoleni pojechaliśmy do domu.

tekst: Hubert  Skrzypczak

kolejka422 września 2009 byliśmy na super przejażdżce kolejką wąskotorową w Białośliwiu. Po drodze zwiedziliśmy stawy rybne, a także zatrzymaliśmy się na pikniku w lesie. Tyn fajny dzień zafundowało nam, działające prężnie w Chodzieży, Stowarzyszenie Na Górze - dziękujemy.

Przykładowa grafikaPrzykładowa grafika

W piątek, 18 września 2009 roku, odbyły się wybory na nowego skarbnika Samorządu WTZ.  Byłotrzech kandydatów,  wygrała  Jolanta Kowal.  Joli serdecznie  gratulujemy i życzymy udanej   pracy na tym trudnym stanowisku.

12 września odbyła się Paraspartakiada, której głównym organizatorem było Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Chodzieży a nasz Warsztat był współorganizatorem. Imprezę rozpoczęła kierownik PCPR, pani Marzena Łuczak, po czym nastąpiło uroczyste wniesienie flagi państwowej oraz zapalenie znicza. Następnie odbyły się zawody w różnych konkurencjach: strzały do bramki, rzut do kosza, rzut ringiem na pal, rzut lotkami do tarczy, rzut piłką lekarską, kręgle, tor przeszkód, bieg na 60 metrów, jazda na rowerze, rzut woreczkiem. Odbył się także konkurs plastyczny dla dzieci a rywalizację sportową zakończyła gra w dwa ognie. Cały czas można było zjeść ciepły posiłek, wypić kawę i zjeść pysze ciasto. Była także cześć artystyczna, którą uświetniły występy  dzieci z Chodzieskiego Domu Kultury, a także prezentacja walki Ju – Jitsu . Na koniec odbyło się wręczenie medali dla wszystkich zwycięzców oraz zgaszenie znicza. Rywalizacja była zacięta i wszyscy dobrze się bawili.

Dnia 3 września 2008 roku odbyły się obchody 15-lecia naszego Warsztatu. Na początku imprezy przemówiła  Pani Prezes i zostały złożone życzenia oraz wręczone kwiaty Pani Kierownik przez zaproszonych gości a także przez Samorząd, reprezentujący wszystkich uczestników. Później  goście zostali zaproszeni do obejrzenia prezentacji multimedialnej, przedstawiającej krótką historię  Warsztatu. Był też pyszny poczęstunek oraz część artystyczna. Wznieśliśmy toast  symboliczną lampką szampana. Był to dzień pełen miłych wrażeń.

tekst:A. Kienic

12 września, w piątek o godzinie 15:00 odbył się piknik z rodzicami. Pani Kierownik zaprosiła do obejrzenia prezentacji multimedialnej i oglądania naszych prac. Po przemówieniu zasiedliśmy wspólnie do pysznego poczęstunku, między innymi był to tort. Odbył się także występ artystyczny, podczas którego śpiewali i grali: Mariusz, Wojtek, Krzychu, Paweł i Asia. Impreza była udana.

Tekst: P.Maćkowiak

W dniach od 3 do 6 września odbyła się kolejny raz warsztatowa wycieczka, na której mieliśmy okazję  zobaczyć Zamek w Malborku. Zwiedziliśmy także piękne miasto Frombork. Poplyneliśmy 5 godzin statkiem po Kanale Elbląskim, a  także tramwajem wodnym w Nowej Holandi. W okolicach pięknej zieleni smażyliśmy kiełbaski przy ognisku.  Przeżyłam naprawde super wyjazd.

tekst: Asia Kienic

Stowarzyszenie Na Górze serdecznie zaprasza na kolejne spotkanie uczestników projektu: 'MOJA MIŁOŚĆ JEST DOROSŁA", które odbędzie się dnia 23 października ( wtorek, tradycyjnie ;-) o godzinie 16:00 w Chodzieskim Domu Kultury. Zapraszamy!!!